Franšizės verslas lietuvoje
Jam suteikia žinias, patirtį, teises naudotis prekiniu ženklu ir ištobulintu verslo modeliu. Žodis “franšizė” dažniausiai reiškia konkrečią verslo koncepciją, o “franšizavimas” – tai yra verslo plėtros modelis plačiąja prasme.
Priklausomai nuo konkrečios franšizės, įsipareigojimai gali būti labai apibrėžti, o gali būti palikta daug laisvės franšizės gavėjui. Franšizės pagrindu gali būti perleidžiama prekių arba paslaugų gamybos technologija, prekės ženklas, “know-how” ar suteikiama išskirtinė teisė prekių platinimui tam tikrame regione.
Ir Europoje, ir Šiaurės Amerikoje, ir Azijoje, ir kitose pasaulio regionuose franšizė, kaip verslo organizavo forma yra labai populiari. Net 5% visų JAV veikiančių verslų veikia franšizės pagrindu. Šiuo pagrindu net ir mažoje Lietuvos rinkoje veikia tokie visame pasaulyje puikiai žinomi prekės ženklai, kaip: McDonald’s, Holiday Inn., Zara, Jysk, Pizza Hut ir t.t. Šių organizacijų patirtis rodo kiek sėkminga gali būti franšizė.